top of page
חיפוש
  • dafnarif

ללמוד וטרינריה בהונגריה – זה לא רק חרוז, זאת הבחירה הטובה ביותר

האוניברסיטה לרפואה וטרינרית בבודפשט בהונגריה היא אחת האוניברסיטאות הותיקות באירופה, ומתמחה בטיפול קליני בבעלי חיים, במחקר ובהכשרת וטרינרים - למעשה האוניברסיטה היא בין הראשונות שקמו באירופה ועד היום נחשבת לחלוצה ומובילה בתחום הקליני והמחקרי בטיפול בכל סוגי בעלי החיים.

האוניברסיטה בהונגריה היא מוסד ממלכתי בפיקוח ומימון ממשלתי ומוסמכת להנפיק תעודות דוקטור לרפואה וטרינרית (DVM).

באוניברסיטה מתקיימת תוכנית לימודים באנגלית לסטודנטים בינלאומיים ובכלל זה כמובן לסטודנטים מישראל.


מה בתכלס עושה את לימודי הוטרינריה בהונגריה לבחירה הכי טובה שיש?

· התואר כולל 5 שנים + חצי שנה פרקטיקום, בישראל

· אפשרות לתוכנית מקוצרת לבעלי רקע אקדמי במדעים

· לימודים בעיר בודפשט – עיר בירה אירופאית, מודרנית ותוססת ומלאה בפסטיבלים ואירועים

· קהילה ישראלית גדולה ותומכת – כל כך חשוב לסטודנטים שלומדים בחו"ל!

· עלויות מחיה מהנמוכות באירופה

· מאות בוגרים ישראלים שסיימו את לימודיהם וכבר השתלבו בעבודה בישראל

· תואר מוכר בישראל, באיחוד האירופי ובארה"ב

· צוות מרצים וחוקרים בעלי שם עולמי

· תוכנית לימודים בשפה האנגלית

· תואר הכולל עבודת תזה, המאפשרת המשך לימודים לדוקטורט


לימודים ותרגול

תוכנית הלימודים מתחילה בלימודי יסוד וקורסי מבוא כגון: כימיה, ביולוגיה, אנטומיה, ביופיזיקה וכדומה, ובהמשך הסטודנטים עוברים ללימודים קליניים הכוללים טכניקות אבחון וטיפול, ניתוחים, קריאת תוצאות מעבדה, סוגי תרופות וכמובן עבודה מעשית בביה"ח לחיות.

לאוניברסיטה יש בתי חולים שפתוחים לקהל הרחב ונותנים מענה לחיות בית, משק, זוחלים, בעלי כנף וחיות אקזוטיות וגם תחנת שדה הכוללת מכון ניסיוני לביוטכנולוגיה, בנק גנים חי לשימור גזעים ותיקים של חיות משק בהונגריה, אורוות סוסים עם בית ספר לרכיבה והיפודרום, וכן מרפאה גדולה לבעלי חיים, שמשמשת גם להכשרה מעשית.

הקמפוס של האוניברסיטה ממוקם באזור המרכזי של בודפשט, בסמוך לאחת מתחנות המטרו והרכבת המרכזית וקל להגיע אליו בתחבורה ציבורית. גן הקמפוס הוא מקום קסום עם עצים עתיקים, הרבה צמחיה, ופרחים ולא מעט סטודנטים מגיעים אליו כדי לקחת כמה דקות של שקט במהלך יום הלימודים. בכניסה לגן ניצב פסל השור האפור הייחודי להונגריה, גזע שנמצא כיום רק בפארקים לאומיים והפסל הזה ממש הפך לסמל בית הספר.


וחוץ מלימודים, מה עוד יש לעשות בבודפשט?

בודפשט מלאה בפסטיבלים ובאירועים ססגוניים ומיוחדים לכל אורך השנה, כאלה שבהחלט מזמנים מעט אסקפיזם לסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות.

החל בשווקי הכריסטמס עם הדוכנים המוארים, היין החם ודוכני המתנות, פסטיבל האביב שנחשב לאירוע התרבות הכי חשוב בהונגריה וכולל קונצרטים, מופעי מחול, תיאטרון ותערוכות בכל רחבי העיר, קרנבל הדנובה עם מופעי נגינה ושירה ותלבושות מסורתיות, פסטיבל המוזיקה "זיגט" שהוא בסגנון וודסטוק ונמשך שבוע שלם, פסטיבל ליין ושמפניה ועוד, וגם לאוניברסיטה לוטרינריה יש אירועים לא פחות שווים!

​בכל סמסטר מתקיימות פעילויות חוץ עבור הסטודנטים – טיולים בסביבה, ביקור בטירות מיוחדות וכמובן על הדרך היכרות עם מאכלים הונגריים מקומיים וטעימים וקיורטוש הוא רק אחד מהם...

"ימי אקוווס" Equus Days, אלה כמה ימים בסגנון קרנבל עם הרבה כיף ובלאגן, תהלוכות, פרודיה על פרופסורים וכו' ובנוסף מתקיים גם היום הבינלאומי, בו סטודנטים מארצות שונות מציגים את מדינותיהם בדוכנים, עם סממני תרבות ובעיקר אוכל טיפוסי מארצות המוצא שלהם.

עבור תלמידי שנה א' ישנם גם צוותים שמארגנים פעילויות שמקלות קצת על ההתאקלמות לחבר'ה ולמקום החדש ודואגים שירגישו כמה שיותר מהר "בבית".


אז למי שמעונין ללמוד לתואר איכותי בוטרינריה, שמוכר בישראל ובמקומות נוספים בעולם, בתוכנית מובנית בשפה האנגלית, שמשלבת התנסות מעשית עם מגוון בעלי חיים וטכנולוגיות אבחון וטיפול עדכניות וחדשניות, באוניברסיטה שכל כולה עוסקת בלימודים אקדמיים בתחום הוטרינריה – בודפשט היא ה-מקום ללמוד בו!




22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מכינה ללימודי רפואה - המבוא המושלם לעולם הרפואה

אם אתם חולמים להתחיל את המסלול של לימודים בתחומי הרפואה, אז כדאי להתחיל דרך מכינה קדם רפואה מקצועית. מכינה קדם רפואה של יוניברסיטי מתקיימת בהונגריה (בעיר בודפשט) ובישראל (חיפה ורמת גן), המכינה מעניקה

bottom of page