top of page
חיפוש
  • dafnarif

להיות פסיכולוג קליני - ללא בחינת מתא"ם

עודכן: 19 במאי 2021

תנאי הקבלה לפקולטות הנחשקות באוניברסיטאות בישראל הולכים ומחמירים משנה לשנה, דבר שמונע מאנשים מוכשרים לקבל הכשרה אקדמית ולהגשים את ייעודם המקצועי.


על-מנת להתקבל למסלולי הלימוד לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית ילד - התפתחותית ובפסיכולוגיה בריאותית נדרשים המועמדים לעמוד בבחינת המתא"ם. מתברר שרבים מבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה, בהם סטודנטים מצטיינים, מתקשים לעבור את הבחינה. האלטרנטיבה שעומדת לרשותם היא לימודים במוסדות אקדמיים ברחבי העולם או ויתור על החלום.


אחד המוסדות האקדמיים המובילים בעולם היא אוניברסיטת ELTE (Eötvös Loránd University ) שבהונגריה. אוניברסיטת ELTE נמצאת בטופ 200 בדירוג העולמי, יחד עם המרכז הבינתחומי בהרצליה.


לדירוג הפקולטות לפסיכולוגיה בעולם לחץ כאן:

הלימודים בפקולטה לפסיכולוגיה ב- ELTE הפכו כבר לפני קרוב ל- 20 שנים למסלולי לימוד בינ"ל, דבר שמתבטא בקשרים אקדמיים ומחקריים של הפקולטות וראשיהן עם מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, ויש בה תכנית לימודים בשפה האנגלית. בוגריה הישראלים של התכנית משתלבים בהצלחה במערכת הבריאות כבר 16 שנים, ורבים מהם אף פתחו קליניקות פרטיות מצליחות.

אוניברסיטת ELTE

אוניברסיטת ELTE היא בין האוניברסיטאות הראשונות שהוקמו באירופה, לפני 300 שנה! האוניברסיטה ממוקמת בעיר הבירה בודפשט, במרכז חיי הכלכלה, החברה והתרבות שבהונגריה, בלב ליבו של הרובע 7 שהוא הרובע היהודי.

אוניברסיטת ELTE נחשבת למוסד האקדמי הגדול ביותר בהונגריה ולומדים בה כ- 40 אלף סטודנטים. האוניברסיטה מושכת אליה סטודנטים מרחבי אירופה ומדינות רבות נוספות מחוץ ליבשת.


הפקולטה לפסיכולוגיה פופולרית במיוחד בהונגריה ומחוצה לה בזכות רמת הלימודים הגבוהה וכמובן איכות המרצים, שחלקם הם בעלי שם בינ"ל בתחומם.


לימודי המשך במסלולי פסיכולוגיה קלינית התפתחותית ובריאותית

בפקולטה לפסיכולוגיה שבאוניברסיטת ELTE פועלים מסלולים ללימודי המשך, שמבוקשים ביותר על ידי הישראלים: פסיכולוגיה קלינית בריאותית ופסיכולוגיה קלינית ילד התפתחותית. שני המסלולים מוכרים על-ידי מועצת הפסיכולוגים.

המסלולים הנוספים שקיימים בלימודי תואר שני הם: פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולוגיה ארגונית לתואר שני.


תנאי הקבלה למסלולים שונים מאלה המקובלים בארץ. במקום בחינת המתא"ם נדרשים המועמדים לקרוא מאמר מחקרי ולהיבחן עליו בעל-פה. מטרת הבחינה היא לבחון את כושר ההבנה המחקרית של המועמד, ניתוח תוצאות ודיון שקרא במאמר. המבחן בודק גם את יכולת הביטוי באנגלית ואת האישיות של המועמד. בהתאם לתוצאות המבחן מבצעת הפקולטה תהליך התאמה של המועמדים למסלול הלימודים.


הלימודים בשני המסלולים כוללים 4 סמסטרים, בסופם מגישים הסטודנטים תזה מחקרית/כמותית. עם שובם לארץ נדרשים הסטודנטים הישראלים להשלמת פרקטיקום למשך 10 חודשים בשדה קליני בישראל ולאחריו התמחות של 4 שנים בחצי משרה. בשלב ההתמחות בישראל ניתן לקבל מלגת התמחות מטעם משרד הקליטה למשך שנתיים.


חווית הלימודים באוניברסיטת ELTE

מעבר לרמת הלימודים הגבוהה נהנים הסטודנטים במסלולי הפסיכולוגיה הקלינית ב- ELTE מחוויית לימודים איכותית. כיתות הלימוד קטנות ומשלבות בתוכן סטודנטים ממדינות שונות, שלמדו תואר ראשון באסכולות שונות, מה שיוצר מפגש מרתק ברמה האקדמית, במיוחד בתרגולים המשותפים. לעיתים קשרי הלימודים בכיתה גולשים לרמה החברית, מה שמעשיר ותורם עבור כל אחד מהסטודנטים, הישראליים והאחרים.

המרצים ברובם הם אנשי מחקר בעלי שם באירופה ומחוצה לה, ומאפשרים לסטודנטים לרכוש ידע ברמה הגבוהה ביותר, להשתתף בתהליכים מחקריים ועוד.


תנאי החיים בבודפשט

בודפשט היא מרכז התרבות והכלכלה של הונגריה ועלויות המחיה בה סבירות ואף נמוכות מאלה שבישראל בכ- 30% עד 40%.

רבים מהסטודנטים במסלולי הפסיכולוגיה הקלינית הם בעלי משפחות והעיר מאפשרת לכל בני המשפחה לשהות בה למשך כל תקופת הלימודים. בני הזוג של הסטודנטים יוכלו למצוא בה שפע של אפשרויות תעסוקה. בעיר פועלות מסגרות חינוך בינלאומיות ומסגרות חינוך יהודיות.


בודפשט נמצאת במרחק שעתיים טיסה מישראל, כך שניתן בקלות יחסית להגיע לארץ בתקופות של חופשים.




חברת יוניברסיטי לימודים בהונגריה מייצגת את אוניברסיטת ELTE בישראל והינה זרוע מזכירותית של האוניברסיטה. ביוניברסיטי תוכלו לקבל מידע מקיף על התכנית, תנאי הקבלה והעלויות. הנכם מוזמנים למלא טופס "צור קשר" ונקבע פגישת ייעוץ ללא התחייבות או עלות.

205 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מכינה ללימודי רפואה - המבוא המושלם לעולם הרפואה

אם אתם חולמים להתחיל את המסלול של לימודים בתחומי הרפואה, אז כדאי להתחיל דרך מכינה קדם רפואה מקצועית. מכינה קדם רפואה של יוניברסיטי מתקיימת בהונגריה (בעיר בודפשט) ובישראל (חיפה ורמת גן), המכינה מעניקה

bottom of page