top of page
חיפוש

אוניברסיטת סגד עשויה להרחיב את שיתוף הפעולה האקדמי עם ישראל מעבר לתחומי הרפואה

עודכן: 3 בפבר׳ 2021


מר' יוסף עמרני, שגריר ישראל בהונגריה, נפגש בשבוע שעבר עם ראשי אוניברסיטת סגד, ודן איתם בנושא פיתוח שיתופי פעולה מחקריים בתחומים שונים, שבהם מתעניינות שתי המדינות.

במהלך הפגישה ציין עמרני, שישראל רואה בהונגריה את אחת מבעלות הברית החשובות שלה בעולם. לדבריו, כדאי לנצל את היחסים הטובים להידוק הקשרים האקדמיים ולפיתוח משותף של חדשנות מחקרית בתחומי החיים השונים, כמו גם לחיזוק הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות. השגריר ציין את תעשיית הרכב ופיתוח מחקרים בתחומי הניווט, החברה והכלכלה, אספקת המים והחקלאות, כתחומי מחקר שעשויים לעניין את שתי המדינות.


פרופסור ד"ר לזלו רובו, רקטור אוניברסיטת סגד, ציין במהלך המפגש שיותר מ- 100 סטודנטים ישראלים למדו עד היום באוניברסיטת סגד, במיוחד בפקולטה ללימודי רפואה. הוא ציין לטובה את שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת סגד עם אוניברסיטת בן גוריון והמכון הטכנולוגי בחולון במטרה למצוא מטרות מחקריות משותפות. פעילות זו, אמר פרופ' רובו, נעשית במסגרת המדיניות הבינלאומית של אוניברסיטת סגד לאתר אפשרויות חדשות של פעילות מחקרית משותפת עם מוסדות אקדמיים ברחבי העולם. ד"ר לזלו ציין שהאוניברסיטה חותרת לייסד ולקדם קשרים בתחומים שונים למען העיר סגד והאזור כולו.

כיום קיים שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות בהונגריה לבין מרכזים רפואיים בישראל. תכנית הלימודים בפקולטה לרפואה בסגד ובמוסדות אקדמיים נוספים, אף מותאמת לדרישות מערכת הבריאות בישראל, מה שמביא אחוז גבוה של בוגרים ישראלים לעבור בהצלחה את מבחני הרישוי של משרד הבריאות, ולהשתלב בעבודה בבתי החולים בישראל.

לכתבה המלאה באנגלית:

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מכינה ללימודי רפואה - המבוא המושלם לעולם הרפואה

אם אתם חולמים להתחיל את המסלול של לימודים בתחומי הרפואה, אז כדאי להתחיל דרך מכינה קדם רפואה מקצועית. מכינה קדם רפואה של יוניברסיטי מתקיימת בהונגריה (בעיר בודפשט) ובישראל (חיפה ורמת גן), המכינה מעניקה

bottom of page